Üniversiteler Ne Zaman Açılacak? İlk sinyal Gençlik ve Spor Bakanlığından geldi..


 Birçok üniversiteli öğrenci her gün sosyal medya tag açıp üniversitelerde yüz yüze eğitim olmasını istiyor ve resmi kurum- kuruluşlardan resmi açıklama bekliyor. Üniversiteler ne zaman açılacak, üniversiteler hibrit mi olacak, online eğitim nedir, üniversiteler açılır mı, yök açıklama gibi kelimeler Google'da en çok arananlar arasında. Peki bu soruların cevabı var mı ? Tüm bu sorulara cevap bulmak için yazımızı okumaya devam ediniz.

KYK Burs, Yurt ve Kredi işlemleri ne zaman başlayacak? adlı yazımızı hala okumadıysanız Buraya tıklayınız.

Pandemiden dolayı birçok üniversiteler de dahil Türkiye'deki tüm eğitim kurumları online (uzaktan) eğitim modeline geçiş yaptı. Milyonlarca öğrenci uzaktan eğitim ile 2019-2020 eğitim-öğretim yılını tamamladı. Çoğu öğrenci uzaktan eğitimden memnun kalmasa da bu eğitim modeli neredeyse tüm eğitim kurumları için tek çıkar yol olduğu için uzaktan eğitim günümüzde birçok kurum için zorunlu hale geldi. 


Uzaktan eğitim yerini yüzyüze eğitime ne zaman bırakacak?


Uzaktan eğitim 2020-2021 eğitim yılında birçok üniversitede devam edecek. YÖK ise bu konu hakkında tüm üniversitelere uzaktan (online) eğitimi önerdi. Bu yüzden gün geçtikçe hibrit kararı alan çoğu üniversitenin de online eğitime geçiş yapması bekleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı 21 Eylül'de okulların açılacağını duyursa da açılması günlük vaka tablosuna ve eğitimin devam ettiği ülkelere bakılırsa mümkün görükmüyor. Okulların açıldığı çoğu ülkede virüslü öğrenci ve öğretmen sayısı gittikçe artıyor ve karantina sürecinde birçok öğrenci ve öğretmen bulunuyor.


Uzaktan eğitim için Laptop ve Tablet kılavuzumuza göz atmak için BURAYA tıklayınız.


Bu veriler göz önünde bulundurulduğunda Bilim Kurulu ve MEB ortak bir çalışma yaparak ilerleyen günlerde okulların açılması hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır. Ancak bizler uzaktan eğitim ne kadar da verimsiz olsa buna hazırlıklı olmalıyız. Çünkü okulların açılmasının ardından oluşabilecek herhangi bir dalgayı dünyanın hiçbir yerindeki sağlık sistemi tamamıyla kaldıramaz. Hiçbir devlet de böyle bir risk almak istemez. Okulların açılması, virüs dalgası, sağlık sisteminin çökmesi ve ardından ekonomik bunalım olarak seyir edecek bir sürecin başlayacağına hiçbir kurumun onay vermeyeceği düşünülüyor.


ÜCRETSİZ +400 UDEMY KODLAMA KURSU İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.


Ancak Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk birçok konuşmasında belli sınıfların açılması gerektiğini ve yüz yüze eğitime geçiş yapmak istediklerini ısrarlar söylüyor. İlerleyen günlerde vaka sayıları istenildiği gibi kontrol altında olursa üniversiteler de dahil tüm eğitim kurumları yüz yüze eğitime geçebilir. Günlük vaka sayıları ve birçok istatistiğe ulaşmak için BURAYA tıklayınız


GÜNCEL :

Çoğu sınıfın yüzyüze eğitime geçmesiyle birlikte gözler üniversitelere çevrildi.  Cumhurbaşkanı ve Sağlık Bakanı en kısa sürede üniversiteleri açmak istediklerini belirttiler. Vaka sayılarındaki artış kontrol altında kaldığı sürece üniversitelerin Kasım veya Aralık ayında yüzyüze eğitime geçebileceği düşünülüyor. Bu süreçte eğitim büyük ihtimal hibrit olacaktır. Vaka sayılarında artış görülmezse yüzyüze eğitime 2. dönem geçileceği düşünülmektedir.

Son gelişme ise Kyk burs ve kredi işlemlerinin başlaması oldu. Üniversitelerin açılmasının ilk sinyali verildi. Kısa süre içerisinde üniversiteler hakkında açıklama yapılması bekleniyor.


28.10.2020


Trendyol  [CPI, Android] TR Üniversiteler açılmaz ve online eğitim devam ederse süreç nasıl olacak?


Eğitim süreci hakkında tüm üniversiteler kendi kararlarını alacak ve online eğitim hakkında çalışmalar düzenleyecek. Altyapı çalışmaları ve öğrencilere bilgilendirmeler yapılacak. Sınavları ise birçok üniversite online gözetmen ile yapacaktır. Tabii ki tüm üniversiteler hakkında böyle bir bilgi vermek yanlış olur. En doğru bilgiyi üniversitenizin web sitesindeki duyurulardan öğrenebilirsiniz. Uzaktan (online) eğitim ise 1 Ekim'den sonra kademeli olarak tüm üniversitelerde başlayacaktır.

Tüm öğrenci kardeşlerimize sağlıklı ve başarılı bir öğrenim yılı dileriz. 

Yazımız hakkındaki istek,dilek,soru ve şikayetlerinizi sitemizin üst kısmındaki İletişim kısmında bizlere bildirebilirsiniz.


Yorum Gönder

0 Yorumlar

Okumanız İçin Önerdiğimiz Yazımız

Oturduğunuz Yerden Ek Gelir Elde Edin !